Regulamin monitoringu wizyjnego na terenie nieruchomości kościoła rzymskokatolickiego pod wezwaniem św. Bartłomieja przy ul. Pasłęckiej 13 w Miłomłynie
§ 1 Postanowienia ogólne
1. Regulamin określa zasady monitoringu wizyjnego wewnątrz budynku przy ul. Pasłęckiej 13 w Miłomłynie, reguły rejestracji i zapisu informacji wraz ze sposobem ich zabezpieczenia oraz możliwość udostępniania danych o zarejestrowanych zdarzeniach osobom trzecim. 2. Użyte w regulaminie określenia oznaczają:
-
1) administrator – administratorem danych osobowych rejestrowanych na nieruchomości jest parafia rzymskokatolicka pod wezwaniem św. Bartłomieja w Miłomłynie,
-
2) monitoring – monitoring wizyjny idźwiękowy wraz z infrastrukturą kablową oraz kamerami,
-
3) nieruchomości – nieruchomości budynkowe znajdujące się przy ul. Pasłęckiej 13 w Miłomłynie
§ 2 Cel monitoringu
-
Celem monitoringu jest: 1) zwiększenie bezpieczeństwa, 2) ograniczenie zachowań zagrażających mieniu lub bezpieczeństwu osób, 3) rejestracja zdarzeń umożliwiających ustalenie sprawcy, 4) umożliwienie oglądania i uczestniczenia w Mszy Świętej i nabożeństwach,
-
W realizacji celów monitoringu administrator współdziała z Policją, Strażą Miejską oraz firmami ochroniarskimi poprzez przekazywanie informacji o zaobserwowanych oraz zarejestrowanych zagrożeniach.
§ 3 Zasady montażu monitoringu
1. Monitoringiem są objęte: wejście główne kościoła parafialnego przy ulicy Pasłęckiej 13, oraz prezbiterium z którego obraz wysyłany jest na ogólnodostępną stronę internetową http://www.bartlomiej13.parafia.info.pl. Streamingiem zajmuje się zewnętrzna firma Netkom z siedzibą w Zalewie ul. Żeromskiego 26, 14-230 Zalewo.
2. Wybór dodatkowych miejsc objętych monitoringiem należy do wyłącznej kompetencji administratora. 3. Monitoringiem nie mogą być objęte konfesjonały.
4. Administrator decyduje o liczbie i umiejscowieniu kamer, parametrach technicznych monitoringu.
5. Wszystkie miejsca objęte monitoringiem są oznakowane tabliczkami informacyjnymi.
§ 4 Funkcjonowanie monitoringu
1. Monitoring działa całodobowo. 2. Zapisowi monitoringu podlega obraz i dźwięk. 3. Zapis monitoringu jest przechowywany 15 dni.
§ 5 Obsługa monitoringu wizyjnego
1. Nadzór nad monitoringiem znajduje się na plebanii przy ulicy Pasłęckiej 13. 2. Dostęp do zgromadzonych danych posiadają tylko i wyłącznie osoby zatrudnione do obsługi monitoringu oraz osoby upoważnione przez administratora.
§ 6 Udostępnianie danych objętych monitoringiem
1. Administrator zabezpiecza nagranie zdarzenia zarejestrowane przez monitoring na pisemny wniosek:
1) osób trzecich;
2) organów prowadzących postępowanie (np. Policji). 2. Zabezpieczenie danych monitoringu polega na ich zarejestrowaniu na nośniku danych poza rejestratorem monitoringu. 3. Zabezpieczone dane z monitoringu są udostępniane organom prowadzącym postępowanie w sprawie zarejestrowanego zdarzenia (np. Policji). W przypadku wykazania prawnie uzasadnionego interesu przez stronę trzecią oraz przy braku sytuacji, w których nadrzędny charakter wobec tych interesów mają interesy lub podstawowe prawa i wolności osoby, której dane dotyczą, wymagające ochrony danych osobowych, w szczególności, gdy osoba, której dane dotyczą jest dzieckiem, także tej osobie trzeciej.
§ 7 Postanowienia końcowe
Regulamin został uchwalony przez administratora i obowiązuje od dnia 14 czerwca 2019r